8. november 2010

Pallebord

Det hele startet med at jeg forrige uke ble fryktelig inspirert av Camsliv prosjekt om å lage sofabord av paller. Jeg har falt pladask for fargen, og følte at dette MÅ jeg bare gjøre! Som sagt (tenkt) så gjort: Jeg sendte sambo en forespørsel om at jeg ønsket meg to paller....Han er jo fantastisk, og kom samme dag hjem med paller til meg fra miljøstasjonen der han jobber! *elsk* Men de var jo våte, gjennomvåte! Og jeg ville beise de om et par dager...Det hadde ikke han fått med seg stakkar, han tenkte de kunne tørke først... Men jeg ville lage bord i helga, så her måtte noe gjøres. Sendte han ned til Pallesentralen på Alnabru (Oslo) dagen etter for å skaffe to tørre fine paller. Og han da jeg kom hjem fra jobb sto det to fine og tørre paller utenfor døra! Jippi!

Nye fine paller (vet ikke hvorfor jeg ikke får snudd bildet...!)
Likte godt green cargo merket!


Da var det ut å kjøpe beis, Jotuns "Drivved" var det jeg skulle ha, etter å ha sett den brukt i flere blogger var jeg ikke i tvil om at den var perfekt! Så pusset jeg overflater og kanter med sandpapir før jeg tok fatt på beisingen!

Underveis! (burde vært snudd bare...)
Hjul til bordet ble kjøpt å Clas Ohlson, for å få rett høye og enklere flyttemuligheter. Resultat:

Mitt første pallebord! Kjempefornøyd!
Jo mer jeg ser på bordet jo mer forelsket blir jeg i det..! Det tar seg spesielt godt ut i lys fra stearinlys og fra ovnen, skikkelig røft og deilig! Blir spennende å se om jeg får kommentarer fra gjester etterhvert... ;)



1 kommentar:

  1. skal lage samme i helgen, beiset med drivved her og:)

    ble kjempefint!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar!