3. august 2011

Pulsbelte til iPhone!

Endelig!
Etter mye frem og tilbake når jeg bestemte meg for å kassere den gamle STYGGE pulsklokka mi, så håper og tror jeg at jeg nå har funnet en nesten perfekt løsning. Wahoo Fitness selger nemlig pulsbelte til iPhone! Jeg har hittil brukt Runkeeper appen men da bare med GPS. Gleder meg til å også få inn pulsmålinger!! Det vil forhåpentligvis gi enda mer nøyaktig måling av kaloriforbruk.






















Settet koster 1090 kroner og kan f.eks kjøpes hos Datahandel.no. 

Jeg har også testet Nike+ opplegget...Også med pulsbelte og da med en ipod nano, siden pulsbeltet ikke er kompatibelt med iPhone. Men fotsensoren viser konsekvent feil avstand, og etter mye lesing på forum skjønner jeg at dette problemet gjelder mange, og flere sier at den kun er laget for "motivasjon" ikke nøyaktighet. Utrolig dårlig av Nike. Så det opplegget kasserer jeg! Mulig jeg beholder ipoden da, for den er dødssøt og liten, hihi :) Men har kontaktet Nike og forhører meg om mulighetene for retur av deres da ubrukelige produkter. Vi får se hva de sier.

Nå er det bare å vente på pakke i posten med nytt treningsutstyr! Og innse at selv om Iphonen er tungvinn å drasse med seg på tur og trening, så er det nok ingen vei utenom (hvis man ikke vil ha vanlig pulsklokke da selvsagt)!

Utrolig hvor motiverende disse gadgetene kan være! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!