12. mai 2011

DIY - Ull-lampeskjerm

Er det noen som husker et lite innlegg i februar om en bestilling av diverse ullprodukter fra Panduro? Hvis ikke så er innlegget her: http://www.linejnta.com/2011/03/bestilling-fra-panduro.html

Tenkte jeg kanskje burde legge ut resultatet også! Jeg laget meg nemlig en ull-lampeskjerm! Det var veldig enkelt, og inspirasjonene fant jeg her: http://designmiljo.blogspot.com/2010/11/produkt-og-teknikk-i-aktivitrfag-tove.html.

Ferdig resultat! Tredd over en liten lampe fra Ikea.


Fremgangsmåte:

1. Surr ull og garn på en ballong i ønsket mønster.
Knyt garnet fast nederst rundt knuten på ballongen.

2. Tre en gammel strømpe omer ballongen, knyt i hver ende.
Toves i grønnsåpe og vann i ca 10 minutter eller til du ser at ullen og garnet har tovet seg.

3. Tørkes. Jeg laget to da jeg syns den første (gul ballong) ble litt lite tett. Den minste (lilla) ble bra!



Tilslutt sprayes de med lim for å holde formen.  Når limet har tørket lager du et hull på ønsket sted, sprekker ballongen og drar den ut, så har du en lampeskjerm!





2 kommentarer:

  1. heisann!
    her var det masse fint!

    hvor har du forresten fått tak i bena til bordet under her??

    god helg
    klem beate

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar!