9. mai 2011

Loppis og utejobbing i helga

Ikke ofte jeg er mer sliten etter helga enn før!! Men denne helga ble mye jobb og lite avslapning, og det merkes... Men det kommer da noe godt ut av det også!!

Lørdag var det dugnad i borettslaget, jeg raket løv (og sinnsykt mengdre grus) ved innkjøringen...To timers intensiv raking og kosting kjennes veldig godt i skuldre og rygg!

(Bilde fra google)
Etter dugnaden satte jeg i gang med å grunne pallene som skal bli verandabenker!! Siden vi ikke har tak over verandaen må de behandles for å kunne stå ute. Jeg har valgt å male de, for å få glattere overflate slik at de er snillere mot tekstiler og bar sommerhud :) Dermed er grunningen igang....! Skal lage eget innlegg om dette da prosjektet er ferdig :)

Pallene er kuttet av, da hel bredde blir for trangt på min veranda. Her grunnet med hvitt.
Endelig farge blir trolig lysegrått.

Søndag var det først loppemarked på Ljan skole, ikke det største loppemarkedet, men klarte da allikevel å få med meg noe småtteri ;) Egentlig gikk vi mest for en kakebit og en kaffekopp, hihi!

Dette fatet/formen måtte bli med hjem! Blåfargen er perfekt!

Matcher benkeputene og bordplata :)

Etter loppemarked gikk vi løs på å vaske verandaen, noe som neppe har blitt gjort på noen år, så det var ingen liten jobb!! Men blir hyggeligere å sette dit nymalte verandamøbler når det er rent! 

Fredag kjøpte vi oliventre på Ikea (bare 295 kr!), også litt av grunnen til at verandaen må vaskes, slik at treet skal ha det rent og pent rundt seg.

Oliventre, FØR vasking av veranda...

Alt i alt en alt for effektiv helg....!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!