1. februar 2011

Frk Solslikk 2011

Moseplassen er i år igjen i gang med kåringen av Frøken Solslikk 2011! Og jeg vil være med i konkurransen :) Etter å ha bladd gjennom utallige albumer på jakt etter mitt bidrag, og en svært intern konkurranse mellom de mulige kandidatene, falt valget på dette bildet på grunn av de herlige fargene, eksponeringen, fokuset og detaljene i bildet:

Primula auricula - Alpe-aurikkel

Bildet av det jeg mener å ha funnet ut at er en alpe-aurikkel er tatt i pinsehelga i fjor, 22.mai, i Botanisk hage på Tøyen. Bildet minner om det kjempekoslige turen jeg hadde der med mamma'n min denne fantastiske forsommerdagen i fjor! Denne koser seg skikkelig i sola, og jeg gir derfor bildet navnet "Frøken Pinsesol"!








3 kommentarer:

  1. Hei :) Så koselig at du vil være med på konkurranse. Nydelig aurikkel du viser frem. Botanisk hage er ett funn, spesielt på våren egentlig, og dette minnet meg på fine turer jeg har hatt der med mannen min :)

    SvarSlett
  2. Så fin den er!
    Og det beste er dei gode minna det medfører :-)

    Ha fin kveld!

    SvarSlett
  3. Frøken Pinsesol: Trofast vårblomst i bedene. Tofargede cancankjole på. Fargesammensetning til inspirasjon! Lykke til som frøken Solslikk!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar!